Marc Bell is beeldend kunstenaar en striptekenaar. De raadselachtige strips van Bell, die verschenen in Canadese en Amerikaanse undergroundkranten en onafhankelijke tijdschriften, versmelten met ongelijksoortige invloeden uit de 20e-eeuwse populaire kunst. Deze strips zijn verzameld in verschillende boeken (Worn Tuff Elbow, Hot Potatoe [sic], Pure Pajamas), waarvan er twee zijn vertaald in het Frans (Stroppy (2018) en Shrimpy & Paul (2010)). Samen met andere Canadese kunstenaars heeft Bell deelgenomen aan de evolutie van de “doodler” beweging, een vorm van multi-hand tekenen die tekst en beeld vermengt. Deze beweging is gedocumenteerd in verschillende tentoonstellingen, waaronder het boek Nog A Dod (2006). In zijn schilderijen gebruikt Bell verschillende materialen om excentrieke assemblages van semi-abstracte beelden en tekst te creëren. Bell nam onlangs deel aan de tentoonstellingen THIS IS SERIOUS: Canadian Indie Comics in de Hamilton Art Gallery (Hamilton, CA) en Exhibition Kramers Ergot in Formula Bula (Parijs, FR).
Nina Van Denbempt studeerde af als illustrator aan de LUCA Hogeschool voor de Kunsten (Gent) en is een multidisciplinair kunstenaar. Ze maakt stripverhalen, schildert foto’s, overschildert gevonden foto’s, herontwerpt boek- en albumhoezen, schrijft, verzamelt, beeldhouwt, speelt muziek, verandert haar auto in een opzichtig roze altaar… Van de ene techniek naar de andere, probeert ze een naïeve benadering te behouden in haar artistieke expressie om het onderliggende ongemak van de menselijke ervaring beter te delen. Via haar kunst deelt Nina intieme ervaringen in de hoop een tegengif tegen ironie te vinden en te ontsnappen aan de verdovende effecten van angst en schaamte. De terugkerende thema’s in Nina’s werk, zoals angst, mislukking, existentiële terreur, eenzaamheid, geestelijke gezondheid en feminisme, zijn gekoppeld aan ervaringen uit het echte leven waar ze mee omgaat door middel van haar artistieke creaties.